Ελλάδα: Kοντά στο Τέλος και η Αρχή

TRUELIES:

Σε πολλά νέα κινήματα  όπως το ZEITGEIST ΚΑΙ ΤΟ VP (αλλά και σε παλαιότερα όπως της αμεσης Δημοκρατίας), βλέπουμε νέες προτάσεις κοινωνικής δομής, όπου ο πολίτης , έχει άμεση εμπλοκή στη δημιουργία των κοινωνικών δομών , δημιουργίας , σχεδιασμού , υλοποίησης προγραμμάτων κλπ. παλαιότερα (αλλά και σήμερα ακόμα) στην Αμεση Δημοκρατία οι πολίτες με συχνά δημοψηφίσματα, αποφάσιζαν για την εκπαίδευση , την κοινωνική λειτουργία κλπ…. Επειδή πιο πάνω αναφέραμε και το κίνημα ZEITGEIST , αυτό που πραγματεύεται ως λύση το εν λόγω κίνημα , δηλαδή το open source development ( Δημιουργία-ανάπτυξη ανοικτής πηγασίας μορφής), είναι κάτι (κατα τη γνωμη μου ) παρόμοιο: Ολοι συνεισφέρουν στην πηγή πληροφορίας, έρευνας, υλοποίησης ενος έργoυ (project) και με την μεγαλύτερη συμετοχή πολιτών , το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο καλό αλλά και σύμφωνο στην πλειοψηφία, αφού όλοι βάζουν το λιθαράκι τους σε αυτό που αποκαλούμε δημιουργία.

Με όλα τα παραπάνω , θέλουμε να προλογίσουμε , μια πρόταση αναγνώστριας (την οποία και δημοσιεύουμε) , η οποία αφορά , την εκπαίδευση απο τα νηπιακά χρόνια μέχρι τα ανώτερα επίπεδα (που μπορεί η εκπαιδευση να εχει για εναν άνθρωπο). Αφήνουμε στην κρίση σας , μια open-source πρόταση για την εκπαίδευση και ελπίζουμε οτι θα βοηθήσει πολούς απο εμάς να σκεφτούμε διαφορετικά για το πώς μπορούμε να δημιουργησουμε ενα διαφορετικο μέλλον για τα παιδια μας, μόνοι μας , χωρις να αποφασίζουν ΑΛΛΟΙ για τα δικά μας παιδιά…Δείτε την πρόταση παρακάτω (η σε μορφή PDF ΕΔΩ)


NewGreece_v1

ΑΘΗΝΑ H.



Advertisements

11 σκέψεις σχετικά με το “Ελλάδα: Kοντά στο Τέλος και η Αρχή

  1. Και η πρόταση σου γεννά ένα ΜΕΓΑ ερώτημα…
    Τί εστί «καλός άνθρωπος»;
    Και κάτι δευτερεύων που όμως δεν μπορώ να μην σχολιάσω.
    Αναφέρεσαι κάπου σε μια ομάδα «σημαντικών ανθρώπων».
    Πως ξεχωρίζουν οι «σημαντικοί» άνθρωποι από τους «ασήμαντους»;

    • Καλος Ανθρωπος ειναι αυτος που συμετεχει παντα στο συνολο για να βελτιωνει το συνολο της κοινωνιας που ζει (οχι να βελτιωνει την παρα εγωισμο «παρτη » του , οπου το καλο και το κακο ειναι υποκειμενικες ενοιες μεσα στο μυαλο του).
      Οι σημαντικοι ανθρωποι ξεχωριζουν απο τα εργα τους , οπου η σημασια (αξια αν θελεις) δεν μεταφραζεται σε χρημα, αλλα σε «εργο» που βοηθα τους παντες.Πααραδειγμα: Ο Φλεμινγκ , ηταν ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ανθρωπος γιατι εφηυρε την πενικιλινη και ΕΣΩΣΕ εκατομυρια ανθρωπους….. Η Μητερα Τερεζα , που περιοδευε στον κοσμο (και μοιραζε στο ονομα της θρησκειας αυτες τις πενικιλινες) δεν ξερω αν ηταν σημαντικος ανθρωπος…..

    • Κάποιος που να είναι με τον εαυτό του αλλά και με τους άλλους:
      Ευσεινήδητος, Εντιμος, Αξιοπρεπής, Απλός, Ειλικρινής, Φιλότιμος, Ανοιχτοχέρης, Ανοιχτόμυαλος, Σεβαστός, Επιεικής, Πιστός…
      Είναι μερικά από τα «επίθετα» που αναφέρει και το κείμενο για την επεξήγηση της λέξης «Άνθρωπος».

  2. Αθηνά μου πολύ ωραία η πρότασή σου!
    Το μόνο θέμα της είναι η εφαρμοσιμότητα, και εξηγώ:
    Το «καλός /κακός» όπως και το τι είναι ο άνθρωπος ή το τι θα έπρεπε να είναι, είναι αυστηρά υποκειμενικά πράγματα. Στα παιδιά πρέπει να εμφυτευτεί ως προσόν η ιδέα της υποκειμενικότητας και τις κριτικής σκέψης για να αποφασίζουν τι είναι καλό και τι ανθρώπινο. και αυτό το λέω επειδή αυτό που σήμερα είναι ο άνθρωπος δεν μας ικανοποιεί. Η αντικειμενικότητα, πρέπει να εξηγήσουμε πως είναι ένα εργαλείο για την πρόοδο της επιστήμης και τίποτα άλλο. Δεν υπάρχει σαν έννοια.
    Όποτε θες να καθίσουμε και βρούμε μια βάση για αυτό το μάθημα.

    Τώρα για τον πρόλογο που σου γράψανε: το ZG/VP δεν είναι δημοκρατικό σύστημα, η πλειοψηφία δεν αποφασίζει, απλά όλοι μπορούν να προτείνουν. Το σύστημά του είναι πάρα πολύ καλό σε όλα τα κομμάτια του εκτός από ένα. Αποφασίζουν μικρές ομάδες επιστημόνων. Το έχω δει να περιγράφεται σαν Τεχνολογικός Φασισμός. Θέλει δουλειά το κομμάτι των αποφάσεων για να μην γίνει ένα νέο σοβιέτ.

    • Κάθε 24 ώρες εναλάσσεται το φως με το σκοτάδι στον πλανήτη γη και αυτό είναι αντικειμενικό για όλους τους κατοίκους του πλανήτη. Εάν ασκήσεις βια σε ένα έμβιο ον, αυτό θα υποφέρει σε κάποιο βαθμό και αυτό είναι αντικειμενικό. Γεννηθήκαμε και θα πεθάνουμε και αυτό είναι υποκειμενικό. Ένας άνθρωπος που προδίδει κάτι στο οποίο δήλωσε πίστη είναι κακός, ανέντιμος και αναξιόπιστος (ακόμα και ανάμεσα σε εγκληματίες) και αυτό είναι αντικειμενικό.
      Αυτή η άρνηση του αντικειμενικού και της δυνατότητας ορισμού των λέξεων είναι διανοητικό παραπροϊον της θεωρίας της σχετικότητας του Αινστάιν, που κοντεύει να γίνει επιδημία στις μέρες μας. Κανείς δεν είπε ότι ο ορισμός οποιασδήποτε ηθικής έννοιας είναι εύκολη υποθεση, αλλά εαν αφεθούμε στην ευκολία της άποψης ότι «όλα είναι σχετικά» , τότε η σκέψη μας δεν θα έχει σημείο εκκίνησης.

  3. Λάμπρο,
    Σ’ευχαριστώ πολύ για την άποψή σου. Είναι πολύτιμη!
    Ναι, συμφωνώ σε αρκετά. Οι λέξη «φασισμός» και «σοβιέτ» με φοβίζουν και δεν νομίζω οτι ανήκουν στις αντιλήψεις μου. Εχουμε φοβηθεί τόσο πολύ αναμεταξύ μας που οι άνθρωποι κατηγορούν ο ένας τον άλλο για φασισμό και άλλα. Δημοκρατία και μόνο. Τόσο απλά.
    Κι εδώ όπως λες θέλει τεράστια προσοχή για να μη τρομάξει ο κόσμος και νομίσει οτι η «καθοδήγηση» που θα δωθεί από το βιβλίο θα είναι μία μορφή ελέγχου.
    Αντιθέτως, θα είναι πολύ απλά γραμμένο, θα περιλαμβάνει και δραστηριότητες όπως φιλανθρωπίες, σχολικές δραστηριότητες όπως ένα απλό καθάρισμα της γύρω περιοχής, ό,τι μπορείς να φανταστείς που να είναι μόνο «καλό» (όπως το πάρει κανείς) για τον άνθρωπο, το περιβάλλον του, τη φύση και φυσικά τα ζώα. Αν ήμουν δασκάλα θα έλεγα στους μαθητές μου: «Ελάτε να μάθουμε και σηκωθείτε να πάμε να το κάνουμε πράξη (θα είναι σαν παιχνίδι και σαν διασκέδαση με μία μικρή επιβραύβευση από το σχολείο ή και το δήμο)! Κάπως έτσι.
    Ξέρω ότι δήμοι κάνουν παρόμοια και πολλά ωραία εθελοντικά έργα (πάντα βέβαια υπάρχει είδος χρηματοδότησης-funding=να μάθουν και για αυτό τα παιδιά, οπότε θα πρέπει να υπάρξουν και κεφάλαια στα βιβλία για οικονομικούς πόρους, όπως και επίσης το «προσόν» που αναφέρετε πιο πάνω κλπ.) αλλά ΜΕΣΑ στο σχολείο πρέπει να μπει κάτι τέτοιο! Να πάρουν μέρος και οι οικογένειες, γιατί όχι! Γιατί αλλού κ αλλού αντιγράφουμε αμερικανικά σόους, ριαλιτυς, διαφημίσεις, τηλεπαιχνίδια και δεν μπορούμε να αντιγράψουμε κάτι τέτοιο που πραγματικά να αποφέρει κάτι «καλό» στην κοινωνία μας;
    Ολα είναι δυνατά (με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και σε κάποιο βαθμό) αρκεί να το θέλουμε.

    Για το Zt/VP θα είμαι απλός παρατηρητής. Δεν ακολουθώ κανένα κίνημα ή παράταξη. Ο χρόνος θα δείξει και για αυτούς. Λιθαράκι κρατάνε κι αυτοί στο χέρι τους, κατά τη γνώμη μου.

  4. Θα συμφωνησω με τον Λαμπρο εν μερει,δεν πρεπει να μαθαινουμε στα παιδια μας αυτο που θεωρουμε εμεις σωστο και λαθος,δεν πρεπει να τα κοβουμε και να τα ραβουμε στα μετρα μας…Κατα την αποψη μου το ιδανικο θα ηταν η μορφωση τους να εστιαζει στο να ολοκληρωθουν σαν ΑΤΟΜΑ και να γινουν ανεξαρτητοι(οπως ειπε ο Λαμπρος να αποκτησουν κριτικη σκεψη και να μαθουν την υποκειμενικοτητα του καλου και του κακου αλλα και πολλα αλλα).Εφιστω την προσοχη στο δευτερο…μονο οταν εχουν την ικανοτητα να ζησουν εκτος της κοινωνιας που τους περιβαλλει με τα ηθη,τα στερεοτυπα,τις ιδεες και τα ΟΡΙΑ της,θα εχει σημασια το να γινουν μελος αυτης.Γιατι θα το κανουν απο επιλογη και οχι απο αναγκη.Αν και στο μυαλο μου καποια πραγματα τα εχω πολυ ξεκαθαρα δυσκολευομαι να τα εκφρασω,γι αυτο ελπιζω να εγινα οσο το δυνατον πιο κατανοητος…

  5. Οπως καταλαβαινω αν ρωτησουμε δεκα ανθρωπους τί ειναι ‘καλος ανθρωπος’ θα παρουμε δεκα διαφορετικες απαντησεις. Και αυτο δεν αποδυκνυει την θεωρια της σχετικοτητας. Θαρρω υποδικνυει την μοναδικη-διαφορετικοτητα ή διαφορετικη μοναδικοτητα του καθε ανθρωπου. Ανθρωποι τοσο διαφορετικοι μεταξυ τους μπορει να ειναι το ιδιο ‘καλοι’ ή το ιδιο ‘κακοι’. Νομιζω.
    Να παρω ενα παραδειγμα απο αυτα που αναφερει ο athens. Ανοιχτοχερης. Δεν μπορει ενας τσιγκουνης δηλαδη να ειναι καλος ανθρωπος; Ανοιχτομυαλος! Ξερω προσωπικά μερικους οι οποιοι αν και στενομυαλοι ειναι πολυ καλοι ανθρωποι.
    Με ποια εννοια ομως χρησιμοποιω εγω την λεξη ‘καλος’; Θα επιχειρησω μια συντομη (και σαφως προσωπικη) προσεγγυση. Αυτος που δεν προκαλει ζημια στον διπλανο του και μπορει να συνειπαρχει αρμονικα σε μια κοινωνια. Ας ειναι και τσιγκουνης, και ας μην αγαπαει τα ζωα (αρκει να μην τα βλαπτει) και ας ειναι απλος ή και πολυπλοκος.
    ΑΛΛΑ δυστυχως παντα θα υπαρχουν ‘κακοι’ ανθρωποι. Δεν ειναι μονο αποτελεσμα της κοινωνιας αλλά και της φυσης. Ειναι ισως μια αναγκαιοτητα της φυσης (κατα τον Μαρκησιο Ντε Σαντ) για να διατηρει ισοροπιες. Και οσοι δεν εχει τυχει να διαβασουν Ντε Σαντ προτου με (κακο)χαρακτηρησουν ας κανουν ενα κοπο.
    Ασε που αν δεν υπαρχει το κακο θα ειναι πολυ δυσκολο να ορισεις το καλο.
    Υπαρχουν αναφορες σε αυτο το δίπολο απο πολλες εποχες και πολλους πολιτισμους.
    Κατι λες Αποστολη (αν καταλαβα καλα) για την εκτως κοινωνιας-ηθων-ηθικης-στερεοτυπων-οριων ζωη ενος ατομου ως προυποθεση για την ανεξαρτητοποιηση του και την συνειδητοποιηση της υποκειμενικοτητας των πραγματων. Αυτο λεγεται θαρρω αμοραλισμος. Δεν το λεω αρνητικα. Εγω δηλωνω αμοραλιστης. Με την αρχικη εννοια της λεξης (γιατι στο περασμα του χρονου και με την βοηθεια κατι «καλων» ανθρωπων που θέλησαν να κανουν τους παντες το «ιδιο» καλους, η λεξη εφτασε να σημαινει κατι αλλο).
    Δημητρη πιστευεις πως αν υπηρχε ορισμος του καλου (οπως και αλλων ηθικων εννοιων) δεν θα ειχε ανακαλυφθει σε τοσα χρονια πολιτισμου; Απο τη αρχαια Ελλαδα μεχρι την Ινδια και την Κινα;
    Ισως το μυστικο ειναι στην αντιθετη πλευρα. Να παψουμε να αναζηταμε πως θα γινουν οι ανθρωποι καλοι. Να παψουμε να αναζηταμε τι σημαινει καλος. Να παψουμε εν τελει να χωριζουμε τους ανθρωπους σε καλους και κακους. Ισως πρεπει να στρεψουμε την προσοχη μας στο να βρουμε εναν τροπο να συνυπαρχουμε καλοι και κακοι. Γιατι ο δικος σου καλος μπορει να ειναι ο δικος μου κακος και το αντιστροφο.
    Αυτα. Μερικες σκεψεις της νυχτας.

    • κ. Gianno

      Όταν διάβασα την άποψή σας, κάθησα και σκέφτηκα και μου ήρθαν στο μυαλό οι 7 θανάσιμες αμαρτίες της Βίβλου. Αν και δεν ακολουθώ καμία θρησκεία φανατικά, παίρνω στοιχεία από διαφορετικές κουλτούρες και «πιστεύω» από όλο τον κόσμο, αποκτώ κάποιες ιδεολογίες που στη συνέχεια γίνονται αξίες και σύμφωνα με αυτές προσπαθώ να ζω -παράλληλα με τις δικές μου προσωπικές αξίες.
      Ετσι έκανα μία έρευνα, αν και μπορεί να τις γνωρίζετε (τις 7 θ.α.) αλλά και για τον κόσμο που επισκέπτεται εδώ, βρήκα τα εξής:

      Πολλοί άνθρωποι φοβούνται μια λίστα επτά αμαρτίες που υποτίθεται ότι ο Θεός δεν συγχωρεί. Αυτή η λίστα είναι γνωστή ως «επτά θανάσιμες αμαρτίες». Είναι όμως Βιβλική η ιδέα των «επτά θανάσιμων αμαρτημάτων»; Ναι και όχι. Παροιμίες 6:16-19 δηλώνει: «Είν` έξι πράγματα που τα μισεί ο ΚΥΡΙΟΣ, μάλιστα εφτά που είναι αδύνατο να τ` ανεχτεί: (1) μάτια αλαζονικά, (2) γλώσσα που λέει ψέματα, (3) χέρια που χύνουν αθώο αίμα, (4) καρδιά που μηχανεύεται σχέδια αμαρτωλά, (5) πόδια που τρέχουν στο κακό, (6) μάρτυρα ψεύτη που διαδίδει ψέματα, και (7) εκείνον που σπέρνει διχόνοιες ανάμεσα στους αδερφούς». Ωστόσο, αυτή η λίστα δεν είναι αυτό που εννοούν οι άνθρωποι ως «επτά θανάσιμα αμαρτήματα».
      Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν ότι η λίστα με τα «επτά θανάσιμα αμαρτήματα» είναι: υπερηφάνεια, φθόνος, λαιμαργία, λαγνεία, θυμός, απληστία, και τεμπελιά. Παρ` όλο που αυτά είναι αναντίρρητα αμαρτίες, ποτέ δεν δόθηκε στην Αγία Γραφή η περιγραφή « επτά θανάσιμα αμαρτήματα». Η παραδοσιακή λίστα των «επτά θανάσιμων αμαρτημάτων» μπορεί να λειτουργήσει σαν ένας καλός τρόπος για να χωρίσεις σε κατηγορίες τις πολλές διαφορετικές αμαρτίες που υπάρχουν. Σχεδόν κάθε είδος αμαρτίας μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από μια από τις επτά κατηγορίες. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι να καταλάβουμε ότι αυτές οι επτά αμαρτίες δεν είναι πιο «θανάσιμες» από οποιαδήποτε άλλη αμαρτία. Όλων των αμαρτιών το αποτέλεσμα είναι θάνατος (Ρωμαίους 6:23). Δόξα στο Θεό, μέσω του Ιησού Χριστού, όλες οι αμαρτίες μας, συμπεριλαμβανομένων και των «επτά θανάσιμων αμαρτιών», μπορούν να συγχωρηθούν (Κατά Ματθαίον 26:28, Πράξεις 10:43, Εφεσίους 1:7).
      Πηγή: http://www.gotquestions.org/greek/greek-seven-deadly-sins.html
      Pride is excessive belief in one’s own abilities, that interferes with the individual’s recognition of the grace of God. It has been called the sin from which all others arise. Pride is also known as Vanity.
      Envy is the desire for others’ traits, status, abilities, or situation.
      Gluttony is an inordinate desire to consume more than that which one requires.
      Lust is an inordinate craving for the pleasures of the body.
      Anger is manifested in the individual who spurns love and opts instead for fury. It is also known as Wrath.
      Greed is the desire for material wealth or gain, ignoring the realm of the spiritual. It is also called Avarice or Covetousness.
      Sloth is the avoidance of physical or spiritual work.
      Πηγή: http://www.deadlysins.com/sins/index.htm

      • A proud look.
      • A lying tongue.
      • Hands that shed innocent blood.
      • A heart that devises wicked plots.
      • Feet that are swift to run into mischief.
      • A deceitful witness that uttereth lies.
      • Him that soweth discord among brethren.
      Πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_deadly_sins

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s