Ακτιβιστές με αναπηρία πρωτοπόροι στην «μάχη των διοδίων»

Το κίνημα για άρνηση πληρωμής στα διόδια των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων είναι κίνημα δικαίου. Κάποια στιγμή η άρνηση υποταγής στους λεγόμενους “νταβατζήδες” θα πρεπε να ξεφύγει από το επίπεδο της ρητορείας και να περάσει στην πράξη. Το οποίον σημαίνει άρνηση πληρωμής στο “νταβατζηλίκι”, αυτός είναι ο μόνος τρόπος/δρόμος ώστε η άρνηση υποταγής να μετουσιωθεί σε πράξη. Τον συγκεκριμένο δρόμο έμπρακτης άμυνας που στις μέρες μας υιοθετούν χιλιάδες Ελληνες πολίτες, πρώτοι όλων “περπάτησαν” έναν χρόνο πριν μερικές δεκάδες ακτιβιστές με αναπηρία. Αξίζει λοιπόν να υπενθυμίσουμε – τιμής ένεκεν – εκείνες τις πρώτες κινήσεις μάχης, σε εποχές όπου η γενικευμένη αντίσταση ήταν ακόμα ζητούμενη.

Αρχές του 2010 λοιπόν, με πρωτοβουλία ολιγάριθμης ομάδας αναπήρων ακτιβιστών εξελίχτηκε μέσω διαδικτύου οργανωμένη εκστρατεία που είχε σαν στόχο την άρνηση πληρωμής διοδίων από τους οδηγούς με αναπηρία. Τα σημαίνοντα και οι στόχοι της εκστρατείας συμπυκνώνονταν σε βιντεάκι διάρκειας δυόμισι λεπτών που φιλοξενείτο στην διεύθυνση http://www.youtube.com/watch?v=InXgYqxVr4s. που έκανε θραύση.

Οπως τότε δήλωναν οι εμπνευστές της πρωτοβουλίας, “διεκδικούμε την μέγιστη δυνατή συστράτευση ανθρώπων με αναπηρία και όχι μόνο στην άρνηση πληρωμής διοδίων”. Η βασική επίκλησή τους/σημείο εκκινησης της εκστρατείας τους  ήταν η μη εφαρμογή προεδρικού διατάγματος που είχε θεσπιστεί επί ΝΔ και υπουργείας Γ. Σουφλιά και το οποίο επέτασσε την δωρεάν διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων. Το συγκεκριμένο διάταγμα παραβιάζετο συστηματικά από τις εταιρείες εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων, τις ίδιες εταιρείες που σήμερα παριστάνουν (όπως όλοι οι νταβατζήδες) ότι κόπτονται για τη νομιμότητα.

Δεν αρκούντο σε αυτό (το βιντεάκι) οι ακτιβιστές με αναπηρία. Κατέγγελλαν, επίσης, με συστηματικά αυξανόμενη ένταση τον διάχυτο ρατσισμό των υπαλλήλων των εταιρειών έναντι των “ανυπάκουων” οδηγών με αναπηρία, με προεξάχοντες τους υπαλλήλους της ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ. Σύμφωνα με τις επάλληλες καταγγελίες τους (που τεκμηριώνονταν από δεύτερο βίντεο – ντοκουμέντο που είχαν τραβήξει), οι ανάπηροι αρνητές πληρωμής διοδίων προκαλούνται με φράσεις όπως “άνοιξε μόνος σου την μπάρα αν μπορείς…ανάπηρε!” που επιθετικά ειρωνεύονταν την όποια δυσκολία ή αδυναμία τους να μετακινήσουν μόνοι τους τις μπάρες. “Ωσάν η επιλογή άρνησης πληρωμής να είναι προϊόν σωματικής ρώμης και όχι πνευματικής κρίσης” είχε τότε ανταπαντήσει η πρωτοβουλία των ακτιβιστών με αναπηρία δια του κ. Αντώνη Ρέλλα επιστρέφοντας με ιδιαίτερη πνευματικότητα την των (υπαλλήλων των) νταβατζήδων ειρωνία.

Για να γίνει κατανοητή η πρωτοπόρος στάση των αναπήρων ακτιβιστών την εποχή όπου δεν είχε ακόμη δημιουργηθεί η ομπρέλα της γενικευμένης άρνησης, επιβάλλεται να τονιστεί ότι η άρνηση πληρωμής διοδίων των οδηγών με αναπηρία, σε κάμποσες περιπτώσεις είναι διαδικασία κατά πολύ δυσκολότερη από την αντίστοιχη που αφορά τους μη αναπήρους οδηγούς. Για παράδειγμα, πολλοί από τους οδηγούς με αναπηρία δεν χρησιμοποιούν τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους γιά ταξίδια αναψυχής ή έστω διεκπεραίωσης θεμάτων καθημερινότητας αλλά για υποθέσεις ζωής (π.χ. μεταγγιζόμενοι και πολυμεταγγιζόμενοι από την επαρχία που μετακινούνται σε νοσοκομεία των μεγάλων πόλεων). Προφανώς λοιπόν για τους συγκεκριμένους ανθρώπους το “παιχνίδι καθυστέρησης” των υπαλλήλων των διοδίων ήταν και είναι “παιχνίδι ζωής”, μιάς και ο χρόνος γι’ αυτούς ήταν και είναι υπερπολύτιμος. Η πρωτοβουλία των αναπήρων ακτιβιστών, έσπευσε τότε και τους ενδυνάμωσε . Τους εφοδίασε με κείμενο – δήλωση άρνησης πληρωμής ώστε να μπορούν να το καταθέτουν και να ξεπερνούν αυτοστιγμί τα “άλλοθι καθυστέρησης” από πλευράς των υπαλλήλων των διοδίων που … ταγμένοι στο έργο τους (!) ουδόλως ενδιαφέρονταν για τους κινδύνους επί της ζωής των αρνητών. Το χαρτί ήταν ενυπόγραφο. Το οποίον σημαίνει (και αποδεικνύει) ότι έναν χρόνο πριν το ζήτημα των ενδεχόμενων κυρώσεων που σήμερα συζητείται (με τα περί καμερών που θα καταγράφουν τους αρνητές ώστε κατόπιν να … τιμωρούνται) ήταν στα μυαλά των αρνητών λυμένο. “Ούτε πληρώνουμε, ούτε αποδεχόμαστε κυρώσεις, τις θεωρούμε παράνομες” η ουσία/σκεπτικό  της άρνησης πληρωμής, επέστρεφε κατάμουτρα στους νταβατζήδες τις … τιμωρητικές απειλές.

“Η άρνηση πληρωμής δεν είναι ένα  εγωϊστικό πείσμα  επειδή … έτσι γουστάρουμε ” δήλωναν τότε οι της πρωτοβουλίας. Και συμπλήρωναν : “Η πολιτική χυδαίας προσβολής της αναπηρίας και των οδηγών με αναπηρία που υποχρεώνονται να εφαρμόσουν οι υπάλληλοι των εταιρειών για μιά … χούφτα ευρώ, αποτελεί για μας το ασφαλέστερο κριτήριο ότι έχουμε όλο το δίκιο με το μέρος μας”.

Το διά ταύτα : Οπως αποδεικνύει η από πέρυσι ανήθικη στάση έναντι των αρνητών πληρωμής οδηγών με αναπηρία, το ηθικό πλεονέκτημα αυτών που δίνουν σήμερα την μάχη ενάντια στους “νταβατζήδες” είναι δεδομένο και πανίσχυρο. Οι χιλιάδες σήμερα αρνητές πληρωμής διοδίων έχουν όλο το δίκαιο (την ηθική του δικαίου) με το μέρος τους. Σε ότι δε αφορά την επιχειρούμενη από τα περισσότερα ΜΜΕ – φερέφωνα των νταβατζήδων ενοχοποίησή τους, ουδεμία εντύπωση προκαλεί. Εχουν με τέτοιο τρόπο τα τελευταία χρόνια “δρομολογηθεί” οι εποχές, που στο όνομα των συμφερόντων των “εραστών της χούφτας” οι ορθόδοξες/δικαιωματικές στάσεις ζωής επιχειρείται μετά μανίας να ενοχοποιηθούν. Δυστυχώς για τους εραστές της μιάς χούφτας (ευρώ για να μην παρεξηγηθούμε) ,όμως,  η περίοδος της κάθετης αντίστασης των πολλών μοιάζει – έναν και πλέον χρόνο μετά την πρωτοπορία των ακτιβιστών με αναπηρία – να έχει σημάνει.

ΠΗΓΗ

Advertisements

2 σκέψεις σχετικά με το “Ακτιβιστές με αναπηρία πρωτοπόροι στην «μάχη των διοδίων»

  1. επειδη ,δεν μπορεσα να δω το βιντεο ,το βρηκα και το βαζω κι εδω.

    παντως ,αυτη τη στιγμη ,διοδια πανακριβα (12 ευρω και κατι) καλουνται να πληρωσουν τα ατομα με αναπηρια που περνανε την γεφυρα του Ριου.
    Και αλλα 12 ευρω στην επιστροφη, την στιγμη που πολλοι πηγαινουν για ιατρικους λογους σε αλλες πολεις και πρεπει να χρησιμοποιησουν την γεφυρα.

    το υπουργειο και η εταιρεια »ΓΕΦΥΡΑ» ,σφυριζουν αδιαφορα για το θεμα αυτο.
    Επισης ,πληρωνουν διοδια και στην Αττικη οδο ,την στιγμη που ειναι υποχρεωμενοι να μετακινουνται για ιατρικους λογους πολλοι εξ αυτων και το να χρησιμοποιουνε την Αττικη οδο,θα τους γλυτωνε απο ταλαιπωρια.
    Το υπουργειο ποτέ δεν εδωσε επισης στην δημοσιοτητα, τί εισπραξανε και εισπραττουν οι εταιρειες και τα ποσα ξοδεψανε για εργα…
    Ακομα ,γενικα μιλωντας για τα διοδια ,το οτι εισπραττουν επισης διοδια για δρομους που κατασκευαστηκαν με λεφτα των φορολογουμενων και την στιγμη που ακομα και στην βενζινη υπαρχει τελος υπερ των εθνικων οδων και οι κατοχοι αυτοκινητων πληρωνουν τελη κυκλοφοριας ,οπως και το γεγονος οτι τα ΄΄παιρνουν» για δρομους που ΘΑ φτιαχτουνε ,ειναι ελληνικη πρωτοτυπια.
    Το οτι τα διοδια στις Αφιδνες ,ειναι παρανομα συμφωνα μα την πολεοδομια και πρεπει να κλεισουν ,αλλο αισχος κι αυτο.
    Οπως αισχος ειναι ,το οτι μονο εθνικοι δρομοι δεν ειναι αυτοι που εχουμε και βεβαιως οι εταιρειες δεν παρεχουν τιποτα απ αυτα που θα επρεπε στο οδικο δικτυο που εκμεταλλευονται.
    Ετσι ξερω κι εγω να κανω business…

  2. Παράθεμα: Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ: άρχισε η εφαρμογή του Καλλικράτη με πρώτο θύμα τον Δήμο Αμαρουσίου | Διαιτες

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s