Who is Reppas?

Διάφορα σενάρια γράφονται αυτή τη στιγμή για το τι θα γίνει τις επόμενες ημέρες και κυρίως την 23η Φεβρουαρίου. Άλλος κάνει λόγο για προβοκάτσια της Ε.Υ.Π. άλλος για κάτι που θ’ αρχίσει από τους μετανάστες. Ό,τι βολεύει τον καθένα ακούγεται και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί να μην δαγκώσουμε το δόλωμα. Αυτά όμως τα σενάρια και ο φόβος για την επαλήθευσή τους δεν μπορούν και να κλείσουν για καλά στο ψυγείο την οργή που πολλοί από εμάς τη νοιώθουν καθημερινά να μεγαλώνει. Φροντίζουν γι αυτό κάτι σαν τον κ. Ρέππα.

Αν κάποιος από τους συγκατοίκους μας στην ευρωπαϊκή κοινότητα είχε την έμπνευση να ρωτήσει «Χου ιζ Ρέππας;» ή «Κες κε σε Γεπάς;» τι να του πεις; Έτσι απλά ότι είναι ένας οδοντίατρος που τον έβαλαν να λύσει τα δύσκολα προβλήματα των δρόμων και των συγκοινωνιών στην Ελλάδα; Ή ότι πρόκειται για κάποιον που κατάλαβε λάθος το τι σημαίνει να σε διορίζουν Υπουργό; Δηλαδή, όταν στο δώσουν το Υπουργείο δεν σημαίνει ότι κλείνεσαι εκεί μέσα και ξεχνάς όπως η Μαρία Αντουανέτα τι υπάρχει και αν υπάρχει καν κάτι εκεί έξω.

Αύξησε τα εισιτήρια κατά 40% όταν αυτοί ακριβώς που θα τα χρησιμοποιούν έχουν υποστεί μια τρομακτική μείωση των μισθών τους ή έμειναν και άνεργοι. Επιπλέον δεν έλαβε κανένα μέτρο που θα διευκόλυνε τους ανθρώπους με το χαμηλό μεροκάματο και την υποχρέωση να ξεκινούν τα χαράματα από τις πιο μακρινές συνοικίες. Και ακόμη πιο άστοχα έκανε αυτούς που είχαν αφήσει τα αυτοκίνητά τους στο σπίτι να σκέπτονται ότι συμφέρει να ξαναπηγαίνουν με αυτά στη δουλειά. Μαζί, το μεγαλοστέλεχος αυτό στο (άλλοτε) κόμμα «του μη προνομιούχου Έλληνα», σαν Οθωμανός εξουσιαστής απειλεί μέχρι και με… τσέτες-ελεγκτές που θα παίρνουν το κεφάλι όποιου θα είναι χωρίς εισιτήριο στην τσέπη.

Τώρα λοιπόν ας περιμένει και τα αποτελέσματα των όσων έκανε. Γιατί κάποιοι άρχισαν ήδη να σκέπτονται ότι αυτός είναι ο κ. Τζάμπας και όχι εμείς. Αφού εκπροσωπεί ένα κράτος που κάθε άλλο παρά εντάξει είναι στις υποχρεώσεις του απέναντι στα Μέσα Συγκοινωνίας. Και ακόμη χειρότερα κατηγορεί εμάς τους επιβάτες ότι ρίξαμε έξω τους Οργανισμούς Συγκοινωνιών! Δήθεν με τα φθηνά εισιτήρια και τις χωρίς εισιτήριο επιβιβάσεις μας. Όταν τα δικά του χρωστούμενα είναι πολλαπλάσια των δικών μας. Και έρχεται αυτή τη στιγμή της κρίσης να ενεργήσει εντελώς αυτόνομα και αυθαίρετα. «Πας καλά;», θα πρέπει να του πούμε. Εμείς που σε βάλαμε εκεί και σε πληρώνουμε, όντας η συντριπτική πλειοψηφία, σου λέμε ότι δεν θέλουμε (διότι δεν αντέχουμε) να αυξήσεις τα εισιτήρια. Κι εσύ πού έγραψες τη γνώμη μας; Τίνος τους παλμούς ακροάζεται τελικά ένας Υπουργός, έστω και στο τέλος της πολιτικής του σταδιοδρομίας;

Θα βρει, λένε, ο κ. Ρέππας, στη χειρότερη περίπτωση, ιδιωτικές εταιρείες (που θα πληρώνονται εννοείται αδρά) και αυτές με τη σειρά τους θα αμολήσουν ελεγκτές σαν τα άγρια σκυλιά που θα μας κυνηγούν σε σταθμούς, βαγόνια και αφετηρίες. Ας τολμήσει. Πόσοι άραγε θα πρέπει να είναι για να κάνουν καλά ένα συρμό ή ένα λεωφορείο και από πόσους μπράβους απαραίτητα θα συνοδεύονται; (που θα πληρώνονται και αυτοί). Δεν έχει μάλλον πάρει είδηση ότι οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες θα είναι αλληλέγγυοι. Ούτε φυσικά διαβάζει καν τις εφημερίδες του τοίχου που επικαλούνται, όταν σκάσουν μύτη οι ελεγκτές, ανοικτά πλέον την αλληλεγγύη όσων βρίσκονται στην ίδια δεινή θέση. Όχι μόνο για την υπερβολή του 1.4 Ευρώ αλλά και γιατί κουράστηκαν ν’ αποφασίζει ο όποιος Ρέππας εντελώς άστοχα και άδικα γι αυτούς. Και  θα γίνει κι αυτό, όλοι κάποτε, να λένε: «Who was Reppas?», όταν θα έχει κι αυτός πεταχτεί από τους όποιους σήμερα τον (υπο)στηρίζουν, στη χωματερή των αναλώσιμων πολιτικών, αντιπαθής αλλά όχι και ξεχασμένος. Μαζί με  Άκη, με Σουφλιά, και με λοιπούς.

Το επιβατικό κοινό πάντως μπορεί κι από αυτή την εβδομάδα να αποφασίσει και χωρίς να ρωτήσει κανένα Ρέππα, να κατακτήσει κάτι από αυτά που του αρνούνται. Το δικαίωμα από τις 5 το πρωί μέχρι τις 7.30 να ταξιδεύει δωρεάν. Αυτό και δίκαιο είναι σε σχέση με τα εισοδήματα όσων κινούνται εκείνη την ώρα και περισσότερο θα διευκολύνει την κίνηση στους δρόμους και λιγότερα καυσαέρια θα παράγονται ιδίως το καλοκαίρι με την ατμοσφαιρική αναστροφή (άρα θα πληρώνει η Ελλάδα μικρότερο πρόστιμο) και πιο νωρίς θα πηγαίνουν στην υπηρεσία μερικοί. Με επόμενο στόχο να είναι: το εισιτήριο να ξαναγυρίσει στο 1 Ευρώ.

Δεν ξέρω για πόσους από τους Υπουργούς, μόλις βάλουν αυτό τον καιρό το κεφάλι τους στο μαξιλάρι, συμβαίνει να έρχεται ο ύπνος αμέσως να τους πάρει. Για τον Ρέππα πάντως αν αυτό συμβαίνει θα απορήσω. Διότι απερίσκεπτα έχει σπείρει τόσες θύελλες μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα που θα έπρεπε τουλάχιστον να ανησυχεί μήπως σε λίγο θα φυτρώσουν κιόλας…

του Άλκη Γαλδαδά

ΠΗΓΗ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s