Εσύ πόση προπαγάνδα «έφαγες» σήμερα;

To 1999, κυκλοφόρησε η ταινία Matrix στους κινηματογράφους. Την λαμπρή στιγμή των αδελφών Wachowski ακολούθησαν δύο αδιάφορα sequels που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες των θεατών που αντιμετώπισαν την ταινία ως ταινία δράσης και όχι ως ένα συμβολικό δράμα. Μακιγιαρισμένη με ένα περιτύλιγμα comic, με αναφορές στη θρησκεία, σε εσχατολογικές θεωρίες, στη φιλοσοφία του Πλάτωνα και στον σπασμένο καθρέφτη της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων του Lewis Caroll, η ταινία χαρακτηρίστηκε ως ένα «ευαγγέλιο του 21ου αιώνα».

Η έννοια και ο σκοπός της προπαγάνδας

Η έννοια της προπαγάνδας, είναι η » παρουσίαση ενός μηνύματος με έναν συγκεκριμένο τρόπο ώστε να εξυπηρετήσει συγκεκριμένους σκοπούς…
Σκοπός της προπαγάνδας είναι να αλλάξει δραστικά τις απόψεις των άλλων αντί απλώς να μεταδώσει γεγονότα. Για παράδειγμα, η προπαγάνδα μπορεί να επιστρατευτεί προκειμένου να προϊδεάσει θετικά ή αρνητικά σε σχέση με κάποια ιδεολογική θέση, αντί να παρουσιάσει την ίδια την θέση. Η προπαγάνδα διαφοροποιείται από την «κανονική» επικοινωνία, επειδή επιδιώκει να διαμορφώσει απόψεις με έμμεσες και συχνά δόλιες μεθόδους».

Αναρωτήθηκες όλο αυτό τον καιρό τι κρύβεται πίσω από τα γεγονότα που ακούς;
Για ποιο λόγο μαθαίνεις μόνο το γεγονός και όχι την ερμηνεία του;

Ξέρεις ότι οι απεργίες στο μετρό και στα μέσα δεν γίνονται μόνο για τις απολύσεις αλλά και για την ακρίβεια των εισιτηρίων;
Σκέφτηκες πως ένας άνθρωπος στην Ελλάδα, με μισθό 800 ευρώ, χρειάζεται πλέον 2,80 ευρώ την ημέρα το λιγότερο για να φτάσει στην δουλειά του; Αυτό σημαίνει περίπου 100 ευρώ το μήνα μόνο για τις μετακινήσεις του.
Σε ενόχλησε που οι φαρμακοποιοί διαμαρτύρονται για το νομοσχέδιο, γιατί έμαθες πως φωνάζουν μόνο για το άνοιγμα του επαγγέλματός τους. Φωνάζουν όμως και για τα χιλιάδες ευρώ που τους οφείλουν τα ασφαλιστικά ταμεία.
Σκέφτηκες μήπως πόσοι πεθαίνουν από την κανονική γρίπη κάθε χρόνο και όχι από την περιβόητη Η1Ν1; Πολλοί περισσότεροι, σύμφωνα με τα στοιχεία. Όμως εσύ τρόμαξες για μια δήθεν επιδημία που εκτόξευσε τις πωλήσεις εμβολίων και τα κέρδη των φαρμακευτικών πολυεθνικών.
Ξέρεις μήπως ότι το θέμα των μεταναστών συνέπεσε εντέχνως με την ανακοίνωση του πορίσματος για τη siemens και πως παρουσιάστηκε τόσο προπαγανδιστικά όχι μόνο από την κυβέρνηση αλλά και από την αριστερά; Πίστεψες και συ πως στην Ελλάδα υπάρχει αριστερά; Πόσο σε βοηθάει η πολιτική της σήμερα;
Ακούς συζητήσεις για το κίνημα του «δεν πληρώνω», κρίσεις και επικρίσεις. Άκουσες πουθενά για τις αιτίες αυτής της κίνησης; Πιστεύεις μήπως πως αιτία είναι η κρίση;
Πώς ερμήνευσες την χθεσινή είδηση για την άσκηση στο Κιλκίς;

Αν έχεις διαβάσει τον Πλάτωνα και την γνωστή παραβολή του σπηλαίου, κατάλαβες ότι αυτό που ζεις εδώ και χρόνια, είναι το Matrix που σου επιβάλλανε.

Οι λύσεις δεν κρύβονται με απαντήσεις στα τεκτενόμενα. Είναι πίσω από τα γεγονότα. Πρέπει να αλλάξεις τον τρόπο που βλέπεις το σύνολο των πραγμάτων, όχι τις εκδοχές τους. Τον τελευταίο καιρό, ζούμε στον παλμό μιας προπαγανδιστικής «πραγματικότητας» που επικαλούμενη το κύριο όπλο της προπαγάνδας, την εισβολή στο συναίσθημά μας, μας εμπλέκει σε ατέρμονες συζητήσεις για το φαίνεσθαι, όπως προβάλλεται στον παραμορφωτικό καθρέφτη της κυρίαρχης ιδεολογίας.

Η αλήθεια, αν υπάρχει, είναι έξω από το ελληνικό Matrix.

ΠΗΓΗ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s